۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 978170

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: کوچ بهاره عشایر از مناطق گرمسیر به سوی مراتع سردسیر این استان همزمان با پایان فروردین ماه آغاز شد.

کوچ بهاره عشایر خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، محمدحسین جعفری اظهار کرد: عشایر درون کوچ استان از مناطق قشلاقی استان در "پساکوه کلات، سرخس، میامی در مشهد، سبزوار، بردسکن، درگز و خواف" به سمت ییلاقات استان در ارتفاعات "هزار مسجد، کلیدر، عمارت و محمدبیک" و حوزه‌هایی از شهرستان های یاد شده کوچ می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی ادامه داد: عشایر برون کوچ استان نیز از مراتع قشلاقی "مراوه تپه" در استان گلستان از ابتدای اردیبهشت ماه حرکت خود را به سمت ارتفاعات شهرستان قوچان شروع خواهند کرد و در مسیر کوچ از استان گلستان و خراسان شمالی، عبور می‌کنند.

وی گفت: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در طول مسیر کوچ، امنیت کوچ و ناوگان آب‌رسان اداره کل امور عشایر خراسان رضوی تامین آب مورد نیاز و شبکه‌های تعاونی عشایری نیز علوفه مورد نیاز، سوخت و دیگر مایحتاج ضروری مورد نیاز خانوارهای عشایر را تامین خواهند کرد.

جعفری افزود: عشایر کوچ‌رو به سمت مراتع ییلاقی حدود ۳۰ تا ۴۵ روز را در مسیر کوچ سپری می کنند و از اوایل خرداد ماه در مناطق ییلاقی مستقر خواهند شد و به مدت حداکثر سه ماه در مناطق ییلاقی حضور دارند و سپس به طرف میان‌بندها و "ته چَر" مزارع حرکت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.